MINŐSÉG

Minden megrendelés esetében a lehető legjobb minőség elérésére törekszünk. A technológia alkalmas a gyárival azonos minőség elérésére, de mint minden bevonatrendszer esetében, a kiindulási munkadarab általános állapota jelentősen befolyásolja az elérhető eredményeket. Megfelelő állapotú munkadarabok esetén mind az esztétikai minőség, mind a tartósság a gyári bevonattal azonos. 

HIBAJAVÍTÁSOK

A bevonatrendszer felépítését megelőzően, az alapfém normál mértékű felületi sérüléseinek javításait (pl. kisebb padka horzsolások, karcok) javítását az árak tartalmazzák. Az átlagosnál több javítási időt igénylő, erősen sérült keréktárcsák javítása egyedi megállapodás alapján történik.

FELÜLETTISZTÍTÁS

Minden új bevonatrendszer minőségi elkészítéséhez a régi festékek eltávolítására van szükség. Régi festékbevonatokra nem célszerű új bevonatrendszert felhordani, mivel az biztosan minőségi problémákhoz vezet. A régi bevonatok eltávolítására csak a legmodernebb vegyszeres festékeltávolítást (más neveken oldás, maratás) alkalmazzuk. Homokszórást, vagy acélszemcse-szórást nem, mivel a nagy nyomású szemcseszórás roncsolja az alumínium felületet. Mindemellett a modern, porfestett, gyári keréktárcsa bevonatok már olyan minőségűek, melyeket mechanikai úton, pusztán szemcseszórással csak nagyon nehezen, ezáltal gazdaságtalan módon lehetne eltávolítani. Napjaink alufelni bevonatainak erőssége miatt a vegyszeres festékeltávolítás sem nevezhető gyorsnak, ideje legalább is órákban, esetenként akár napokban is mérhető, ezért a teljes vállalási árat jelentős részben meghatározó, költséges eljárás, ellenben az öntvények felületet nem károsítja, és a legjobb minőségű felület-előkészítést biztosítja. 

Fémtiszta felület vegyszeres festékeltávolítás után
Fémtiszta felület vegyszeres festékeltávolítás után
BEVONATKÉSZÍTÉS FOLYAMATA

A bevonatrendszer a nyers, maratott, zsírtalanított alapfém felületre kerül felépítésre. Első lépésben legalább egy, bizonyos esetekben akár 2-3, nagy nedvességzáró képességgel és rázkódás elleni rugalmassággal rendelkező, por-alapozó réteg kerül elektrosztatikus szórással felhordásra és hőkezelésre, mely biztosítja a korrózió elleni védelmet, valamint ellenáll a hőmérséklet változásainak és használat közben fellépő rezgéseknek. Második rétegként felhordásra kerül a dekoratív színréteg, mely típustól függően legtöbb esetben porfesték, egyes esetekben speciális folyékony festék lehet. Harmadik lépésben, a teljes védelem és gyönyörű esztétikai megjelenés érdekében a felület por alapú, nagy mechanikai, vegyi- és karcállóságú fedőlakkozással kerül lezárásra. A lakkozás igény szerint magasfényű vagy matt lehet. A lakkozással elkészül a teljes bevonatrendszer, mely végső hőkezelésre kerül, egyesítve és kikeményítve a bevonatrendszer rétegeit. A bevonat ezáltal nyeri el végleges tulajdonságait.

Csak minőségi alapanyagokkal dolgozunk, melyek az iparág korábbi termékeihez viszonyítva már lényegesen alacsonyabb beégetési hőmérsékleten működnek. Az alkalmazott hőmérsékletek nem haladják meg a 165°C-t, legfeljebb 20 perc időtartamban. A keréktárcsák környezeti hőmérsékletre visszahűlésük után  már késznek tekinthetők, csomagolhatók, szállíthatók, gépkocsira szerelhetők, tehát azonnal használatba vehetők, nincs szükség további pihentetésre, száradásra.


GYÉMÁNTVÁGÁS (SZÁLCSISZOLÁS, CNC FRONT ESZTERGÁLÁS, BICOLOR

A gyémántvágás, mely a fent említett egyéb neveken is ismeretes, az újabb kori felni gyártás egy nagy népszerűségnek örvendő eljárása. Így készültek a borítóképen látható felnik is. Készítésének módja, hogy a teljes felni felületet egy választott színre fényezzük, ez lesz az alapszín. Ennek elkészülése után a keréktárcsák egy CNC esztergagépbe kerülnek, ahol első lépésben a berendezés a keréktárcsa formáját letapogatja. Ezzel létrejön a vágási görbe, mely alapján, a különösen kemény gyémánt vágófej, a keréktárcsa megfelelő részeit végigmetszi. A kés vágásával eltávolításra kerül a felső festékréteg, az alapfém esetleges sérülései és a kisebb karcok. A kés a vágás során egyúttal tükörsimára is polírozza a natúr alumínium felületet. A létrejött kétszínű (háttérszín tónus, és natúr alumínium) felület önmagában még túlságosan kényes és sérülékeny, ezért a teljes felület színtelen lakkal kerül lezárásra. Ez az eljárás csak olyan keréktárcsákon alkalmazható, melyek formai tervezése ehhez lett gyárilag kialakítva. A gyémántvágott felnik azonban kényesebbek az egyszínű kiviteleknél, így használatuk inkább csak nyári időszakban, illetve kíméletes körülmények között, aszfaltozott utakon javasolt.

Gyémántvágott keréktárcsák javítását csak teljes felújítás mellett vállalunk! Csak esztergálás és újralakkozás nem szakszerű, így csak teljes festékeltávolítás és a bevonat teljes újrafényezése mellett lesz tartós! Azaz csak esztergálni és újra lakkozni nem érdemes, nem lesz tartós és nem is vállaljuk!

CNC esztergagép működés közben
CNC esztergagép működés közben
LEMEZFELNIK

Lemezfelnik porfestését nem mindig tudjuk elvállalni, mivel kapacitásaink zömmel alufelnikkel telítettek. Kérjük az aktuális állapotokról érdeklődjön!

MINŐSÉGI MEGHATÁROZÁS ÉS JÓTÁLLÁS

Minden elvégzett fényezési-porfestési munka tekintetében teljes felelősséget vállalunk az újonnan létrehozott festékbevonat fizikai, kémiai és esztétikai minőségére, azonban az alapfém állapotára visszavezethető funkcionális és esztétikai hibák tekintetében nem tudunk felelősséget vállalni. Az elvégzett munkáink a "szakszerűen felújított" kategóriába tartoznak, mely meghatározása szerint, minőségi követelményeiben nem összevethető és vizsgálható azonos szempontok szerint a vadonatúj gyári termékkel (kivéve amennyiben új munkadarab átfestése történik). A késztermékek esztétikai szemrevételezését 1.5-2 méteres távolságból kell elvégezni, ahogy járműre szerelve, életszerű körülmények között látjuk. Munkáinkra 24 hónap jótállás vonatkozik, mely nem terjed ki a fizikai sérülésekre, illetve az azokkal összefüggő állagromlásra, vegyszerek által okozott behatásokra, illetve használt alufelnik esetén a szerkezeti szilárdságra és alaki (futási) tulajdonságokra. Minden egyéb, itt nem részletezett műszaki és kereskedelmi feltétel az alábbiakban letölthető Általános Szerződési Feltételek szerinti.